מיני בר הוא אחד המכשירים היותר שימושיים בכל משרד או בית, וכאשר מכשיר זה פועל בצורה חלקה אין כל בעיה.
אולם לפעמים יכול להיות שאתם תרגישו שמשהו פשוט אינו פועל כשורה.
רגע לפני שאתם מתקשרים לאיש מקצוע מיומן, לפניכם כמה תקלות נפוצות למיני בר, אותן אף תוכלו לפתור בעצמכם.
המים לא יוצאים
לתקלה זו ישנן כמה סיבות אפשריות והן: סנן חסר או סנן שזז ממקומו, הפסקת מים, שקע חשמל לא תקין ובעיות חיבור לשקע החשמל או לצנרת המים.
כדי לטפל בבעיה עליכם לנקוט בצעדים הבאים: לוודא כי המיני בר מחובר לחשמל, לבדוק אם החיבור לצנרת המים תקין, לבדוק אם זורמים מים בברזים אחרים,
לוודא שהסנן במקומו ולחבר את התקע לשקע חשמלי אחר כדי להכריע אם החיבור החשמלי תקין.
נזילת מים
כאשר המכשיר עובד היטב לא צפויות בעיות, לרבות נזילות.
עם זאת יש לקחת בחשבון שנזילת מים היא אכן תקלה אפשרית ויש להכיר מעט את הרכיבים והחלקים של המכשיר על מנת לגשת לטיפול בבעיה באופן יעיל וכמה שיותר מיטבי.
נזילת מים תתקיים במקרים בהם החיבור לצינור הראשי אינו תקין, או שמיכל איסוף המים מלא ויש לרוקנו.
וודאו שהחיבור תקין ואם אתם מזהים שהנזילה מגיעה מתוך בר המים, עליכם לסגור את ברז המים, לנתק את המכשיר מהחשמל
ולהזמין טכנאי או חברה של איתור נזילות מים שיבדוק מהם הגורמים לנזילה ויפעל לתיקון.
תקלה בעת לחיצה על לחצן “מים חמים”
ישנם שני סוגים של תקלות הנוגעים ללחצן המים החמים.
הראשונה היא שהמים היוצאים בעת הלחיצה אינם חמים.
לתקלה זו יכולים להיות כמה גורמים, הראשון בהם הוא מפסק חימום סגור.
לכן קודם כל בדקו שמפסק החימום הממוקם בגבו של המכשיר נמצא במצב מופעל.
גם צריכת מים מרובה יכולה לגרום לתקלה כזאת, לכן חכו חמש דקות ואז נסו שנית.
תקלה נוספת היא שבעת לחיצה על הלחצן לא יוצאים מים – תקלה זו עלולה להיגרם ממנגנון אבטחת מים חמים, או ממצב חיסכון באנרגיה של המכשיר. במקרה הראשון יש לקרוא היטב את הוראות היצרן בנוגע למזיגת מים חמים. במקרה השני יש להמתין כחמש דקות עד שהמים יחזרו לטמפרטורת עבודה.
תקלה בעת לחיצה על לחצן “מים קרים”
אם בעת לחיצה על לחצן המים הקרים המים שיוצאים אינם קרים יש לקחת בחשבון שאולי בר המים נמצא במצב של חיסכון באנרגיה.
במקרה זה יש להמתין כחמש דקות עד שהמכשיר יחזור לטמפרטורת עבודה.
סיבה נוספת לכך יכולה להיות צריכת מים מרובה, אם זה המקרה, יש להמתין 10 דקות לערך ולנסות שנית.
גם מפסק קירור כבוי עלול לגרום לכך שלא יצאו מים קרים לכן וודאו שהמפסק הנמצא בגב המכשיר פועל.
תקלות אופייניות נוספות
מלבד התקלות שצוינו לעיל יתכן גם שתתקלו בנורה שנדלקה המסמנת על כך שאין יציאת מים חמים, קרים או פושרים.
הסיבות לתקלה זו יכולות להיות הצפה של המכשיר או לחלופין, שלא נכנסים אליו מים כראוי.
תקלה נוספת ואופיינת בעיקר למכשירי מיני בר חדשים היא טעם שונה של המים.
כדי לטפל בבעיה או להימנע ממנה כליל יש לשטוף את מיכלי המים החמים והקרים.
קודי תקלה במיני בר קומפקט
טבלת המרה בין קוד תקלה במיני בר קומפקט לבין התאור של התקלה
קוד | תקלה | תאור |
C101 | בעיה ברגש מים חמים | להחליף רגש מים חמים |
C102 | בעירת חום ללא כל מטרה ( בלי הפסקה) | להזרים מים חמים עד להפסקת זרימה. לכבות חימום בגב המכשיר, להמתין 2 דק ולהדליק חימום מחדש |
C103 | בעיה בהליך חימום | להחליף דוד מים חמים |
C201 | בעיה ברגש מים קרים | להחליף רגש מים קרים |
C203 | בעיה במאוורר | לבדוק כרטיס אלקטרוני או במאוורר |
C301 | נזילה פנימית | |
C302 | שסתום למים יוצאים תקול | לבדוק כרטיס אלקטרוני או או/ שסתום למים יוצאים |
C303 | תקלה בכרטיס אלקטרוני | יש להחליף כרטיס אלקטרוני |
—- | מכשיר מצפצף לפני / אחרי החלפת מסננים | לאחר החלפת מסננים יש לאפס את מונה ליטרים / ימים מאז ההחלפה. מרימים את המכסה העליון, ולוחצים על הכפתור איפוס בצד ימין (בחלקו העליון של המכשיר) והכפתור של המפתח בלוח הכפתורים הקדמי |
בכל מקרה בו אינכם בטוחים, או לא מצליחים להתמודד עם התקלות במכשיר בכוחות עצמכם, מומלץ לפנות למוקד השירות של החברה ולתאם מועד לביקור טכנאי.
במקרים רבים, נציגי השירות יוכלו לספק לכם מענה טלפוני, כך שתוכלו להמשיך ליהנות מהמיני בר הנמצא ברשותכם כמה שיותר מהר.